ردیف |
عنوان |
سیاست های بالادستی |
ذینفعان کلیدی |
۱ |
اولویت بخشی ارتقاء ایمنی بیماران،همراهان،پزشکان و کارکنان |
استانداردهای بیمارستان دوستدار ایمنی مدیریت خطر حوادث و بلایا |
بیماران/ همراهان/پزشکان/ کارکنان |
۲ |
اولویت بخشی ارتقاء کیفیت خدمات سلامت |
اعتباربخشی ملی |
بیماران/کارکنان |
۳ |
افزایش رضایتمندی مشتریان با نگاه بیمارمحوری |
منشور حقوق گیرنده خدمت |
بیماران/ کارکنان |
۴ |
ارتقای فرایندآموزش به بیمار و پیشگیری و ارتقای سلامت بیمار و کارکنان |
دستورالعمل های |
وزارت بهداشت/کارکنان/مراجعین |
۵ |
جذب نیروهای متخصص، کارآمد و با اخلاق حرفه ای منطبق بر قوانین سازمان بالا دستی |
قوانین وزارت کار و وزارت بهداشت و سایر سازمان های بالادستی حسب مورد |
بیماران/ کارکنان |
۶ |
حفظ و مدیریت سرمایه های انسانی سازمان و افزایش توانمندی آنان در مسیر ایجاد سازمان یادگیرنده |
قوانین وزارت کار و وزارت بهداشت و سایر سازمان های بالادستی حسب مورد |
کارکنان |
۷ |
ترویج فرهنگ کار تیمی و نتیجه گرایی |
اعتباربخشی ملی |
بیماران/ کارکنان |
۸ |
عقد قرارداد با تمام بیمه های مکمل وپایه و سایر به منظور رفاه حال بیماران |
دستورالعمل های سازمان های بیمه |
بیماران /کارکنان/بیمه های طرف قرارداد |
۹ |
ترویج فرهنگ سازمانی گزارش دهی خطا بدون ترس از سرزنش و تنبیه در راستای پیشگیری، پایش و کنترل خطاهای پزشکی |
استانداردهای بیمارستان دوستدار ایمنی بیمار |
بیماران/ کارکنان |
۱۰ |
بکارگیری تجهیزات به روز و کارآمد با اولویت تولیدات داخلی با کیفیت |
اداره کل تجهیزات پزشکی |
بیماران/تولیدکنندگان داخلی |
۱۱ |
توسعه فناوری اطلاعات |
براساس دستورالعمل های بالادستی (دولت الکترونیک) |
مراجعین /کارکنان/سازمان |
۱۲ |
اولویت نگاه اجتماعی به اقتصادی در ارائه خدمات |
سیاست های کلی نظام سلامت |
بیماران |
۱۳ |
تأکید بر زیباسازی و آراستگی فضاهای فیزیکی بیمارستان |
استاندارادهای هتلینگ وزارت بهداشت |
بیماران/ کارکنان |
کپی لینک کوتاه :